人気ブログランキング | 話題のタグを見る

んちゃって英語ガイド

endoms.exblog.jp
ブログトップ

LIVE and LAUGH(2)

I mean do you ever laugh right out—spontaneously—just as if the police weren't listening with drawn clubs and a finger on the button connecting with the "hurry-up" wagon? Well, if you don't, you should. Start off the morning with a laugh and you needn't worry about the rest of the day.
自然に笑った事ある?
お巡りさんが警棒片手に隣に立って「早く笑っちまうんだ!」
って脅してるなんて状況じゃなく・・・。
もし笑った事がないなら、
笑ったほうがいい!
朝起きてすぐに笑う。
もう、その日はそれでばっちりうまくいく。

I like to laugh. It is a tonic. It braces me up—makes me feel fine!—and keeps me in prime mental condition. Laughter is a physiological necessity. The nerve system requires it. The deep, forceful chest movement in itself sets the blood to racing thereby livening up the circulation—which is good for us. Perhaps you hadn't thought of that? Perhaps you didn't realize that laughing automatically re-oxygenates the blood—your blood—and keeps it red? It does all of that, and besides, it relieves the tension from your brain.
僕は笑うのが好きだー。
すっきりする。
しゃきっとして、大丈夫って言う気になる。
頭もよく働く。

身体にも笑いは必要だ。
神経系統に必要。
腹の底から思いっきり笑うと、胸が動いて、
血液が勢いよく流れて、血流が良くなる。
それって身体に良いよね。
考えたことなかった?
笑うことで自然に血液に酸素が取り込めるって知らなかった?
笑うと血液が酸素をとりこむ。
そして酸素たっぷりの真っ赤な色になる。
みんな笑いのおかげ。
それだけじゃなく、笑うと脳の緊張感もとれるんだ。

Laughter is more or less a habit. To some it comes only with practice. But what's to hinder practising? Laugh and live long—if you had a thought of dying—laugh and grow well—if you're sick and despondent—laugh and grow fat—if your tendency is towards the lean and cadaverous—laugh and succeed—if you're glum and "unlucky"—laugh and nothing can faze you—not even the Grim Reaper—for the man who has laughed his way through life has nothing to fear of the future. His conscience is clear.

笑うのは習慣だってことだけど、
練習しなきゃ笑えない人もいる。
でも練習すればいいだけ!
笑って長生きしよう!
もし、死にたいって考えがよぎるなら、笑って心のバランスを取ろう。
もし病気がちで元気なかったら笑って健康になろう!
もし痩せすぎて、貧弱なら笑って太ろう。
もし、なにをやっても今いちで、いつも「ついてない」なら、笑って成功しよう!

死に神でさえ、
笑ってる人を不幸にはできない。
人生を笑って生きると、
将来も何も怖いものがない。
笑う人は、自分の人生をどう生きたらいいかわかっているから。
by endoms | 2009-07-30 22:52 | 翻訳は楽し