人気ブログランキング | 話題のタグを見る

んちゃって英語ガイド

endoms.exblog.jp
ブログトップ

アメリカの人生相談

ネットで人生相談を読む日課は何年目だろう。
数年前には論文だって書いたぐらい興味がある。
何よりも面白いのは
相談内容にアメリカ社会の普通の考え方が浮き出ているし
日本ではあまり聞かないなーっていうのが多いし。。。

今日のだって
12歳の相談って思える?


Dear Margo: I'm 12 and getting ready to go back to school. I do not want to hear everyone ranting about their freakin' opinions! I don't want to be mean, but my best friend, let's say "Cassie," is a Hard Core Republican and Hard Core Christian. I'm Christian, too, but I'm willing to accept different ideas into my life (although I am Independent/Green Party).

12歳で、もうすぐ新学期が始まります。
友達の偏った意見はもう聞きたくないんです。
意地悪したい訳じゃないけど、例えば親友の「キャシー」はバリバリの共和党員で、保守的クリスチャンです。
私もクリスチャンだけど、良いと思えばいろんな考えを受け入れます。(政治的には無党派でどちらかと言うと緑の党)
Like seriously every time I bring up how we'll be moving to a bigger school, Cassie rants about how "they're forcing us to take Evolution." She's also against EVERYTHING to do with gays.

たとえば、新学期から私達が行くのは大きな学校だねって言うと、
キャシーは「みんな進化論を学ばされる」というし、
同性愛はまったく受け付けないのです。

I told her to see "Milk" and how they fought for their rights just like everyone else, and she watched the trailer! I asked her what she thought, and she said, "Wow, I've never seen so many **** in one place." OMG, Margo, I literally didn't talk to her for two months.

「ミルク」って映画見たら、同性愛者も自分たちの権利のために戦ったことが分かるよ。
と言っても、彼女が見たのは予告編!
それで、どう思った?と聞くと
「ゲッ。あんなにたっくさんの・・・見たの初めて。」って言われてしまって。
ひどいでしょ。
キャシーとは2か月口をきかなかったんです。
What I'm basically asking is how can I get Cassie to turn it down a notch. Her attitude toward everything she doesn't like is seriously injuring our friendship. Cassie isn't the only one. Last year people in my class were constantly arguing at the lunch table and recess about how their thoughts are the only right ones. — Hippie Down The Street.(Margo Howardの人生相談)

お聞きしたいのは
どうしたらキャシーが私の言うことにもう少し耳をかしてくれるようになるかです。
彼女は嫌なら嫌ってひどい態度なので、私達は仲が悪くなってきています。

でも、キャシーだけじゃなく他の人もです。
去年も、
ランチを食べてる時や休み時間にクラスメートが
自分は正しく、他の人の考えは間違っているっていつもいっていました。 

「隣のヒッピー」より。

****

自分の支持政党を12歳で決めていることも
同性愛者に関しての考えを持つことも
進化論を学ぶことへの疑問も

彼女は自分の考えがあまりにも友人と違うから
まるで、自分がヒッピーのように思えるんだね。


この相談は
翻訳と異文化を学ぶいい教材になりそう。

特に学生は驚くだろうな。
進化論 ダーウィン? 

えっそれを学ぶことが問題なの?って。

アメリカでは大きな論議が起こってるって知ったら

目を白黒するかも。
by endoms | 2009-08-15 21:52 | アメリカの人生相談